Kikimora przypomina poniekąd połączenie pająka z krokodylem. Niektórzy jednak porównują ją do bardziej gadziej istoty. Posiada kilka par silnych odnóży zakończonych ostrymi, haczykowatymi pazurami. Ma dwoje białych oczy z igiełkowatymi, pionowymi źrenicami. Paszczę wypełnioną igłowatymi ostrymi kłami. Jej skóra jest obwisła i czarna z domieszką szarego. Kikimora poluje zarówno w dzień jak i w nocy. Ma swoje gniazdo na bagnach, skąd poluje, głównie na zwierzęta, jednak gdy zmorzy ją głód zaczyna również atakować ludzi. Ofiarę atakuje znienacka, wyskakując spod wody i przyciągając ją w kierunku paszczy przy pomocy swoich odnóży. Hakowate pazury wczepiają się w ciało ofiary, utrudniając jej ucieczkę.
Kikimora, sziszimora w wierzeniach słowiańskich to szkodliwy duch domowy. Przybierała postać maleńkiej kobiety, choć potrafiła także stać się niewidzialna. Była wroga wobec mężczyzn, po nocach budziła niemowlęta, plątała przędzę, czasami szkodziła także zwierzętom domowym, zwłaszcza zaś kurom. Sama jednak bardzo chętnie przędła i dziergała koronki, przy czym furkot jej wrzeciona uznawano za zły znak.
W świecie Gildii Zmieniających kikimory żywią się strachem, samotnością, porzuceniem.
Chcesz z nimi walczyć?
Nie pozwól innym się bać!
Opis potwora pochodzi ze strony: https://wiedzmin.fandom.com/
Rysunki pochodzą z gier komputerowych o Wiedźminie studia CD RED PROJEKT